Ścieżka nawigacji

E-wizyta w ZUS - najczęściej zadawane pytania techniczne

E-wizyta w ZUS - najczęściej zadawane pytania techniczne

  • Rozwiń menu Zwiń menu Z jakiej przeglądarki mogę korzystać podczas e-wizyty?

    Dopuszczalne są ostatnie dwie główne wersje jednej z tych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox i Microsoft Edge na komputerach z systemem Windows lub Linux. Przeglądarki dostępne w systemach iOS i MacOS, a także przeglądarka Samsung w systemie Android nie umożliwiają wykonania wideopołączenia z konsultantem ZUS​​​​​​​

  • Rozwiń menu Zwiń menu Nie widzę obrazu

    1. Sprawdź, czy Twoje urządzenie ma wbudowaną kamerę

    Do  e-wizyty potrzebna jest kamera internetowa. Jeżeli Twoje urządzenie (laptop, monitor) nie ma wbudowanej kamery lub nie masz zewnętrznej kamery internetowej, skorzystaj z innego urządzenia z wbudowaną kamerą (np. smartfon, tablet).

    1. Sprawdź, czy Twoja przeglądarka ma nadany dostęp do kamery

    Gdy klikniesz w link dostępu do e-wizyty, powinno pojawić się okienko (np. takie jak na rysunku 1). Wygląd okna i tekst komunikatu może się różnić w zależności od systemu operacyjnego i rodzaju przeglądarki, których używasz.

    zrzut ekranu - pozwolenie na krzystanie z mikrofonu i kamery Wyskakujące okienko w przeglądarce Chrome

    Wybierz opcję [Zezwalaj], aby nadać przeglądarce dostęp do kamery.

    Jeżeli w przeszłości wybrałeś opcję [Blokuj], to zamiast tego okienka, powinien pojawić się ekran jak na rysunku 2. Wtedy e-wizyta będzie możliwa, gdy zmienisz ustawienia.

    zrzut z ekranu - Brak zgody na dostęp do kamery lub mikrofonu

    Aby zmienić ustawienia,  odśwież okno przeglądarki i w wyskakującym okienku wybierz opcję [Zezwalaj].

    Jeżeli okno się nie pojawi, kliknij ikonę kamery, którą znajdziesz z prawej strony na pasku adresu w oknie przeglądarki. Następnie na wyskakującym okienku wybierz opcję [Zawsze zezwalaj witrynie https://e-wizyta.zus.pl na dostęp do kamery i mikrofonu] (jak na rysunku 3).

    zrzut z ekranu - Zmiana ustawień dostępu do kamery i mikrofonu w przeglądarce Chrome

         

  • Rozwiń menu Zwiń menu Nie słyszę dźwięku

    1. Sprawdź, czy masz podłączone głośniki.
    2. Sprawdź, czy masz podłączone słuchawki.
    3. Sprawdź, czy komputer lub laptop nie jest wyciszony.

    Jeżeli nie słyszysz dźwięku z głośników lub słuchawek, sprawdź, czy Twoje urządzenie nie jest wyciszone. Jeżeli jest wyciszone, przesuwaj suwakiem w ustawieniach głośności do momentu, aż będziesz się słyszeć w głośnikach lub słuchawkach (rysunki 4 i 5).

    zrzut z ekranu - suwak głośności Ustawienia głośności na Windows zrzut ekranu Ustawienia głośności na MacOS

    Gdy korzystasz z urządzeń mobilnych, naciskaj przycisk zwiększania głośności do momentu, aż będziesz się słyszeć.

  • Rozwiń menu Zwiń menu Nie działa mi mikrofon

    1. Sprawdź, czy Twoje urządzenie ma dostęp do mikrofonu.
    2. Sprawdź, czy Twoja przeglądarka ma pozwolenie na dostęp do mikrofonu.

    Gdy klikniesz link dostępu do e-wizyty, powinno pojawić się okienko (np. takie jak na rysunku 6). Wygląd okna i tekst komunikatu może się różnić w zależności od systemu operacyjnego i rodzaju przeglądarki, których używasz.

    zrzut z ekranu Wyskakujące okienko w przeglądarce Chrome

    Wybierz opcję [Zezwalaj], aby nadać przeglądarce dostęp do mikrofonu.

    Jeżeli w przeszłości wybrałeś opcję [Blokuj], to zamiast tego okienka, pojawi się ekran jak na rysunku 7. Wtedy e-wizyta będzie możliwa dopiero, gdy zmienisz ustawienia.

    zrzut z ekranu Brak zgody na dostęp do kamery lub mikrofonu

    Aby zmienić ustawienia, należy odświeżyć okno przeglądarki i na wyskakującym okienku wybrać opcje Zezwalaj.

    Jeżeli okno się nie pojawi, kliknij ikonę kamery, którą znajdziesz z prawej strony na pasku adresu w oknie przeglądarki. Następnie na wyskakującym okienku wybierz opcję [Zawsze zezwalaj witrynie https://e-wizyta.zus.pl na dostęp do kamery i mikrofonu] (jak na rysunku 8).

    zrzut z ekranu - Zmiana ustawień dostępu do kamery i mikrofonu w przeglądarce Chrome

    1. Sprawdź, czy inny program nie blokuje mikrofonu.

  • Rozwiń menu Zwiń menu Podczas rozmowy straciłem obraz

    Jeżeli podczas prowadzonej e-wizyty nie widzisz obrazu z kamery, odśwież stronę przeglądarki.

  • Rozwiń menu Zwiń menu Chcę zmienić kamerę

    Jeżeli chcesz zmienić kamerę, z której będzie przekazywany obraz, odśwież stronę przeglądarki i w wyskakującym okienku wybierz nazwę kamery, z której chcesz korzystać. Następnie zatwierdź przyciskiem [Gotowe] (rysunek 9).

    zrzut z ekranu Wybór kamery do przekazywania obrazu

  • Rozwiń menu Zwiń menu Nie mogę rozpocząć e-wizyty

    1. Sprawdź czy po kliknięciu w linka do e-wizyty udzieliłeś zgodę na udostępnienie mikrofonu oraz kamery. Jeśli nie udzieliłeś zgody na udostępnienie tych urządzeń to rozmowa nadal jest nierozpoczęta – nasz konsultant nie otrzyma sygnału do rozpoczęcia wideorozmowy.
    2. Sprawdź czy nie masz zablokowanej kamerki lub kamerka nie jest wykorzystywana przez inny program. W takich przypadkach na głównym ekranie nie widzisz obrazu ze swojej kamerki. Rozmowa jest nadal nierozpoczęta – nasz konsultant nie ma możliwości połączenia się z Tobą.
    3. Jeśli nie otrzymałeś maila z linkiem do e-wizyty to sprawdź skrzynkę SPAM. Wiadomość jest wysyłana z adresu mailowego e-wizyta@zus.pl
    4. Sprawdź jakość łącza. Słaba jakość i wolne łącza powodują brak możliwości połączenia lub utrudnienia podczas wideorozmowy. Dlatego dobrze jest wcześniej zweryfikować to testerem. Link do testera otrzymujesz w mailu po dokonaniu rezerwacji e-wizyty.
    5. Gdy widzisz komunikat „Poczekaj na odebranie połączenia”, a na głównym ekranie widzisz obraz ze swojej kamery (widzisz sam siebie) to oznacza, że Twoje połączenie jest poprawne. W momencie gdy konsultant ZUS włączy się do rozmowy, zobaczysz  obraz swojej kamery w lewym dolnym rogu ekranu, natomiast obraz kamery konsultanta wyświetlony zostanie na pełnym ekranie.

     

  • Rozwiń menu Zwiń menu Co zrobić w przypadku braku lub ograniczenia dostępu do sieci?

    1. W przypadku połączenia Wifi: upewnij się, że znajdujesz się w zasięgu modemu (bez przeszkód w postaci ścian, szyb lub drzwi).
    2. W przypadku połączenia kablem: upewnij się, że router jest włączony i działa poprawnie (na routerze powinna się świecić/mrugać dioda połączenia internetowego). Sprawdź, czy kabel łączący komputer z modemem nie jest uszkodzony.
    3. Jeśli korzystasz z przenośnych urządzeń spróbuj zmienić dostawcę internetu (np. włącz domową sieć wifi zamiast danych komórkowych).
    4. Spróbuj zresetować modem poprzez wyłączenie i ponowne włączenie urządzenia.
    5. W systemie Windows w „Menadżerze urządzeń” wyszukaj kartę sieciową. Upewnij się, że ma zaktualizowane sterowniki, wyłącz ją, zresetuj komputer, a następnie ponownie podepnij kartę sieciową.
    6. Zresetuj połączenie TCP. Uruchom jako administrator wiersz poleceń w systemie Windows. Wpisz poniższe komendy (oddzielając ENTEREM):
      netsh int tcp set heuristics disabled 
      netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled
      netsh int tcp set global rss=enabled
      Następnie uruchom ponownie komputer.
    7. Spróbuj skorzystać z gotowych narzędzi do rozwiązywania problemów z siecią.

  • Rozwiń menu Zwiń menu Co zrobić w przypadku słabej wydajności połączenia?

    1. W przypadku połączenia Wifi: Upewnij się, że znajdujesz się w zasięgu modemu (bez przeszkód w postaci ścian, szyb lub drzwi).
    2. W przypadku połączenia sieciowego: skontaktuj się ze swoim dostawcą internetu.
    3. Jeżeli korzystasz z przenośnych urządzeń, spróbuj zmienić dostawcę internetu (np. Włącz domową sieć Wifi zamiast danych komórkowych).
    4. Spróbuj wykonać test w innej przeglądarce (np. Chrome, Edge, Firefox).
    5. Sprawdź, czy masz aktualne oprogramowanie antywirusowe, wykonaj skanowanie systemu w celu wykluczenia złośliwych oprogramowań.
       

E-wizyta w ZUS - najczęściej zadawane pytania ogólne