Dopuszczalne są ostatnie dwie główne wersje jednej z tych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox i Microsoft Edge na komputerach z systemem Windows lub Linux. Przeglądarki dostępne w systemach iOS i MacOS, a także przeglądarka Samsung w systemie Android nie umożliwiają wykonania wideopołączenia z konsultantem ZUS
Sprawdź, czy Twoje urządzenie ma wbudowaną kamerę
Do e-wizyty potrzebna jest kamera internetowa. Jeżeli Twoje urządzenie (laptop, monitor) nie ma wbudowanej kamery lub nie masz zewnętrznej kamery internetowej, skorzystaj z innego urządzenia z wbudowaną kamerą (np. smartfon, tablet).
Sprawdź, czy Twoja przeglądarka ma nadany dostęp do kamery
Gdy klikniesz w link dostępu do e-wizyty, powinno pojawić się okienko (np. takie jak na rysunku 1). Wygląd okna i tekst komunikatu może się różnić w zależności od systemu operacyjnego i rodzaju przeglądarki, których używasz.
Wybierz opcję [Zezwalaj], aby nadać przeglądarce dostęp do kamery.
Jeżeli w przeszłości wybrałeś opcję [Blokuj], to zamiast tego okienka, powinien pojawić się ekran jak na rysunku 2. Wtedy e-wizyta będzie możliwa, gdy zmienisz ustawienia.
Aby zmienić ustawienia, odśwież okno przeglądarki i w wyskakującym okienku wybierz opcję [Zezwalaj].
Jeżeli okno się nie pojawi, kliknij ikonę kamery, którą znajdziesz z prawej strony na pasku adresu w oknie przeglądarki. Następnie na wyskakującym okienku wybierz opcję [Zawsze zezwalaj witrynie https://e-wizyta.zus.pl na dostęp do kamery i mikrofonu] (jak na rysunku 3).
Jeżeli nie słyszysz dźwięku z głośników lub słuchawek, sprawdź, czy Twoje urządzenie nie jest wyciszone. Jeżeli jest wyciszone, przesuwaj suwakiem w ustawieniach głośności do momentu, aż będziesz się słyszeć w głośnikach lub słuchawkach (rysunki 4 i 5).
Gdy korzystasz z urządzeń mobilnych, naciskaj przycisk zwiększania głośności do momentu, aż będziesz się słyszeć.
Gdy klikniesz link dostępu do e-wizyty, powinno pojawić się okienko (np. takie jak na rysunku 6). Wygląd okna i tekst komunikatu może się różnić w zależności od systemu operacyjnego i rodzaju przeglądarki, których używasz.
Wybierz opcję [Zezwalaj], aby nadać przeglądarce dostęp do mikrofonu.
Jeżeli w przeszłości wybrałeś opcję [Blokuj], to zamiast tego okienka, pojawi się ekran jak na rysunku 7. Wtedy e-wizyta będzie możliwa dopiero, gdy zmienisz ustawienia.
Aby zmienić ustawienia, należy odświeżyć okno przeglądarki i na wyskakującym okienku wybrać opcje Zezwalaj.
Jeżeli okno się nie pojawi, kliknij ikonę kamery, którą znajdziesz z prawej strony na pasku adresu w oknie przeglądarki. Następnie na wyskakującym okienku wybierz opcję [Zawsze zezwalaj witrynie https://e-wizyta.zus.pl na dostęp do kamery i mikrofonu] (jak na rysunku 8).
Gdy korzystasz z laptopa firmy Lenovo, postępuj według instrukcji z linka:
Jeżeli podczas prowadzonej e-wizyty nie widzisz obrazu z kamery, odśwież stronę przeglądarki.
Jeżeli chcesz zmienić kamerę, z której będzie przekazywany obraz, odśwież stronę przeglądarki i w wyskakującym okienku wybierz nazwę kamery, z której chcesz korzystać. Następnie zatwierdź przyciskiem [Gotowe] (rysunek 9).
E-wizyta to wideorozmowa z pracownikiem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Dzięki niej możesz załatwić swoje sprawy bez wychodzenia z domu.
Nie. Wideorozmowa z pracownikiem ZUS jest bezpłatna.
Będą Ci potrzebne komputer lub inne urządzenie z dostępem do Internetu, mikrofonem i kamery. Sprawdź wymagania techniczne, jakie powinno spełniać Twoje urządzenie.
Każdy, kto na www.zus.pl zarezerwował termin wizyty i ma odpowiedni sprzęt z dostępem do internetu, kamerą i mikrofonem.
Nie, jednak pomieszczenie, w którym będziesz rozmawiać, nie może znajdować się w miejscu publicznym, w którym panuje duży hałas. W zasięgu kamery nie może być nikogo poza Tobą. W trakcie rozmowy nie wychodź poza zasięg kamery bez uzasadnionej przyczyny. Jeśli wyjdziesz poza kadr, nasz pracownik może zakończyć rozmowę. Twoja twarz powinna być dobrze oświetlona, a tło za Tobą – neutralne. Szczegółowe wymagania, jak przygotować się do e-wizyty.
Tak, jeśli Twój telefon ma dostęp do internetu, kamerę i mikrofon.
Jeśli chcesz odwołać swoją e-wizytę, kliknij w link [Zrezygnuj z e-wizyty]. Link znajduje się w wiadomości potwierdzającej rejestrację.
Tak. Możesz skorzystać z e-wizyty w imieniu innej osoby, ale tylko jeśli masz pełnomocnictwo zarejestrowane w ZUS. Przed rozpoczęciem e-wizyty nasz pracownik sprawdzi Twoje pełnomocnictwo.
Tak. Jeśli jesteś opiekunem faktycznym lub prawnym babci. Przy rejestracji zaznacz, że będziesz brać udział w spotkaniu.
Tak. Pracownik ZUS potwierdzi Twoją tożsamość, a następnie będzie mógł uwierzytelnić Twój profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.
Wyślemy Ci link na adres e-mail, który podasz podczas rejestracji. W dniu spotkania kliknij w ten link. Otworzy się okno przeglądarki internetowej i rozpocznie się połączenie wideo. Nie musisz logować się do żadnego systemu. Pamiętaj, że osobą inicjującą rozmowę jest zawsze klient. Musisz kliknąć w link, aby konsultant ZUS miał możliwość dołączenia do wideorozmowy.
E-wizyta to wideorozmowa z pracownikiem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Można umówić się na konsultacje w języku migowym PJM w sprawie zasiłków oraz emerytur i rent. Dzięki temu możesz załatwić swoje sprawy bez wychodzenia z domu.
Podczas rezerwacji wystarczy wskazać opcję „wybierz w-wizytę w języku migowym (PJM)”.
Wideorozmowa z pracownikiem ZUS jest także dostępna dla osób niewidzących i niedowidzących. Zastosowane na stronie inetrnetowej e-wizyt kolory i kontrast zgodne są ze standardami dostępności WCAG 2.0.
Serwisy ZUS wykorzystują techniczne (niezbędne) oraz analityczne (opcjonalne) pliki cookies. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich takich plików (przycisk „Przejdź do serwisu”) lub dostosować swoje zgody (przycisk „Zarządzaj opcjami”). Jeśli wybierzesz przycisk „Odrzuć opcjonalne”, będziemy wykorzystywać tylko niezbędne pliki cookies. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Aby to zrobić, kliknij „Ustawienia plików cookies” w stopce.
Te pliki są niezbędne, ponieważ zapewniają pełne i nieprzerwane funkcjonowanie serwisu www.zus.pl. Dlatego są zwolnione z obowiązku uzyskania Twojej zgody na zapisywanie ich na Twoim urządzeniu – na podstawie art. 173 ust. 3 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Możesz zablokować techniczne pliki cookies w ustawieniach swojej przeglądarki, ale wtedy nasz serwis może nie działać poprawnie.
Te pliki wykorzystujemy tylko wówczas, jeśli wyrazisz na to zgodę. Pomagają nam mierzyć statystyki odwiedzin serwisu www.zus.pl, stron, jakie na nim odwiedzasz, i tego, czego na nim szukasz. Dzięki temu możemy ulepszać nasz serwis informacyjny.