Dofinansowanie działań płatnika składek na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy - konkurs 2020.01
9 kwietnia 2021
Płatnikowi składek, którego projekt o dofinansowanie nie został umieszczony na liście rankingowej projektów, przysługuje odwołanie do Komisji Odwoławczej powołanej przez Prezesa Zakładu w przypadku naruszenia procedury konkursowej lub innych naruszeń formalnych.
Najważniejsze punkty procedury odwoławczej:
- W przypadku naruszenia procedury konkursowej lub innych naruszeń formalnych Wnioskodawca, którego Wniosek nie został umieszczony na liście rankingowej, ma prawo złożyć odwołanie do Komisji Odwoławczej.
- Odwołanie nie przysługuje od oceny merytorycznej Wniosku.
- Wnioskodawca może wnieść odwołanie do ZUS, w formie pisemnej, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia udostępnienia pierwszej listy rankingowej na stronie podmiotowej ZUS, www.zus.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej z zastrzeżeniem, że odwołanie powinno być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wnioskodawcy lub pełnomocnika.
- Wnioskodawca wnosi odwołanie w kopercie zaadresowanej w następujący sposób:
Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Komisja Odwoławcza
ul. Szamocka 3, 5
01-748 Warszawa
Odwołanie od wyników konkursu nr 2020.01:
- Za datę wpływu odwołania, o którym mowa w pkt 3 uznaje się datę nadania przesyłki na adres określony w pkt 4 lub w przypadku osobistego złożenia w Centrali ZUS, data złożenia w godzinach urzędowania.
- Odwołanie wniesione po upływie terminu, określonego w pkt 3, Komisja Odwoławcza pozostawia bez rozpatrzenia.
- Komisja Odwoławcza, rozpatruje odwołanie nie później niż w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia odwołania oraz informuje Wnioskodawcę na piśmie o wyniku rozstrzygnięcia.
- Na rozstrzygnięcie odwołania przez ZUS przysługuje Wnioskodawcy skarga do sądu administracyjnego. W przypadku, gdy na jakimkolwiek etapie postępowania odwoławczego zostanie wyczerpana kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie w roku budżetowym, w którym ma zostać udzielone dofinansowanie Komisja Odwoławcza pozostawia odwołanie bez rozpatrzenia, o czym informuje na piśmie Wnioskodawcę oraz poucza jednocześnie o możliwości wniesienia skargi do sądu administracyjnego.
Procedura Odwoławcza określona jest w § 11 Regulaminu Konkursu na projekty dotyczące utrzymania zdolności do pracy przez cały okres aktywności zawodowej realizowane w 2021 r. (pdf 375 kb)
Przedsiębiorco!
Zapraszamy Cię do udziału w konkursie, w którym możesz otrzymać dofinansowanie projektów poprawiających warunki pracy.
Termin składania wniosków: 27 lipca – 31 sierpnia 2020 r.
W konkursie wybierzemy projekty, które poprawią bezpieczeństwo pracy, zmniejszą zagrożenie wypadkami przy pracy lub chorobami zawodowymi oraz zredukują niekorzystne oddziaływanie szkodliwych czynników w pracy.
Szczegółowe warunki konkursu podaliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej.
Przeczytaj, co powinieneś zrobić, jeśli ubiegasz się o dofinansowanie projektu:
- Pobierz dokumenty i zapisz je na dysku swojego komputera.
- Zapoznaj się dokładnie z Regulaminem konkursu, wszystkimi załącznikami do Regulaminu konkursu, w tym z instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie.
- Wypełnij wniosek o dofinansowanie i zapisz go na swoim komputerze.
- Jeśli masz problem z pobraniem wniosku, sprawdź jak go pobrać (plik pdf 141 kb).
- Sprawdź w Regulaminie konkursu, jakie załączniki do Wniosku o dofinansowanie są wymagane i przygotuj ich wersję elektroniczną w swoim komputerze. Wszystkie dokumenty powinny zostać przygotowane w formacie .pdf (maksymalnie 7 000 kB), a zdjęcia w formacie .gif lub .jpg (maksymalnie 200 kB). Możesz również przesłać pliki spakowane w formacie .zip. (maksymalnie 7 000 kB).
- Gdy przygotujesz wniosek o dofinansowanie i załączniki, wejdź na stronę prewencja.zus.pl, wybierz opcję „Wysyłam Wniosek” i dodaj dokumenty do wysłania. Pamiętaj, aby wysłać ostateczną wersję wniosku o dofinansowanie i załączniki.
Strona prewencja.zus.pl będzie aktywna od 27 lipca do 31 sierpnia 2020 r.
- Wciśnij przycisk „Wyślij”, aby przesłać wniosek wraz z załącznikami do ZUS.
- Wyświetli się „Potwierdzenie złożenia wniosku w wersji elektronicznej”, które jest potwierdzeniem przesłania dokumentów do ZUS. Pobierz potwierdzenie w wersji pdf.
- Wniosek, który wysłałeś w wersji elektronicznej wydrukuj i podpisz. Następnie wersję papierową wniosku wraz załącznikami złóż w naszej placówce lub wyślij do nas pocztą na adres, który podaliśmy w Regulaminie konkursu. Zrób to w terminie od 27 lipca do 31 sierpnia 2020 r.
Ważne!
- Liczba kontrolna na wniosku o dofinansowanie w wersji elektronicznej musi być taka sama, jak na wniosku w wersji papierowej przekazanej do ZUS. Wniosek o dofinansowanie przesłany tylko w wersji papierowej lub tylko w wersji elektronicznej nie podlega rozpatrzeniu.
- Wniosek wraz z załącznikami złóż zarówno w formie papierowej jak i elektronicznej.
- Za każdym razem, gdy zmienisz zapisy we wniosku o dofinansowanie, zmieni się jego liczba kontrolna.
- Zapisz na swoim komputerze wersję elektroniczną wniosku o dofinansowanie oraz „Potwierdzenie złożenia wniosku” w wersji elektronicznej, którą przekazałeś do ZUS.
- Rozpatrzymy Twój wniosek, jeśli przekażesz nam jego wersję elektroniczną i papierową, a dodatkowo jeśli wniosek w formie papierowej będzie na każdej stronie posiadać taką samą liczbę kontrolną jak wniosek w formie elektronicznej, a jego treść oraz treść załączników w formie papierowej będzie identyczna z treścią wniosku oraz załączników w wersji elektronicznej (tożsamość wniosków oraz załączników).
- Zapytania lub wątpliwości dotyczące konkursu można zgłaszać wyłącznie pocztą elektroniczną na adres e-mail: konkurs@zus.pl od 27 lipca do 24 sierpnia 2020 r.
Przed wysłaniem e-maila zapoznaj się z przykładowymi pytaniami i odpowiedziami:
Katalog przykładowych pytań i odpowiedzi (plik pdf 882 kb)
- Wyniki konkursu ogłosimy do 31 grudnia 2020 r.
Podstawa prawna