Breadcrumb

Aktualności

Miliardy zaewidencjonowane na indywidualnych rachunkach

konferencja prasowa podsumowującej przywrócenie wieku emerytalnego i wprowadzenie e-Składki- Nie było żadnych skarg, żadnych problemów. Nie było nawet negatywnych artykułów w prasie. Wszystko przebiegało tak jak miało przebiegać, jak to było zakładane. Wielkie gratulacje i podziękowania dla Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i jego pracowników za wytężoną, ale jakże owocną pracę, w ostatnich miesiącach – mówiła podczas konferencji prasowej podsumowującej przywrócenie wieku emerytalnego i wprowadzenie e-Składki minister Elżbieta Rafalska.

Od lipca do grudnia ubiegłego roku doradcy emerytalni ZUS przyjęli 4,5 mln klientów w sprawach świadczeń. W ostatnim kwartale 2017 r. Zakład przyjął 424 tys. wniosków o emeryturę z tytułu obniżonego wieku emerytalnego. Blisko 95 proc. z tych wniosków rozpatrzył w terminie do 30 dni, wydając 395 tys. decyzji, z czego 313 tys. decyzji o wypłacie świadczenia. Koszty przywrócenia wieku emerytalnego do 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn w 2017 r. zamknęły się kwotą niższą niż zakładane 2,2 mld zł. Co niezwykle istotne w ubiegłym roku wpływy do Funduszu Ubezpieczeń Społecznych były na poziomie nie notowanym od ponad 10 lat i pokryły blisko 80 proc. wypłat na świadczenia.

- Niezwykle pozytywna informacja po pierwszych trzech terminach płatności składek, już na nowe indywidualne numery rachunków składkowych: mamy zaewidencjonowanych blisko 17 mld zł od ponad 2 mln płatników składek. Porównując rok do roku mamy więc obecnie wpływy wyższe o 10 proc. To jest też dowód na to jak wprowadzona została w życie e-Składka, czyli właśnie indywidualne numery rachunków składkowych dla wszystkich naszych płatników składek – podsumowała prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Przy wprowadzaniu w życie e-Składki ZUS blisko współpracował z Narodowym Bankiem Polskim, który obsługuje dla ZUS przelewy składkowe.

- Życzyłabym każdemu takiej współpracy jaką miał i ma przy tym projekcie NBP i ZUS. Duża zmiana dla przedsiębiorców przeszła niezauważalnie od strony możliwych problemów. Nasza nowa formuła komunikacji B2B (business to business – red) przebiega bez żadnych zakłóceń, co mogą odczuć klienci ZUS – mówiła podczas konferencji prasowej Anna Trzecińska, wiceprezes Narodowego Banku Polskiego.