Co trzeba zrobić, aby skorzystać od 1 stycznia z ulgi mały ZUS plus?
31 grudnia 2020
Płatnik, który kontynuuje działalność prowadzoną w 2020 r., nie korzystał z małego ZUS plus i chce od 2021 r. skorzystać z tej ulgi musi wyrejestrować się z ubezpieczeń (ZUS ZWUA) z kodem tytułu ubezpieczenia zaczynającym się od 05 10 albo 05 12. Następnie musi zgłosić do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego (ZUS ZUA) albo tylko do ubezpieczenia zdrowotnego (ZUS ZZA) z kodem zaczynającym się od 05 90 albo 05 92.
Dokumenty zgłoszeniowe płatnik musi przekazać:
- do 1 lutego 2021 r. jeśli:
- w 2020 r. prowadził działalność gospodarczą przez co najmniej 60 dni i nie korzystał z małego ZUS plus,
- w styczniu 2021 r. rozpoczął na nowo działalność prowadzoną w 2020 r. lub wznowił prowadzenie działalności gospodarczej.
- w ciągu 7 dni od dnia, w którym spełnił warunki do korzystania z małego ZUS plus jeśli:
- rozpoczął lub wznowił prowadzenie działalności gospodarczej po 24 stycznia 2021 r.,
- spełni warunki w innym miesiącu niż styczeń 2021 r.
Oprócz dokumentów zgłoszeniowych płatnik, który chce skorzystać z małego ZUS plus, musi również przekazać ZUS DRA cz. II albo ZUS RCA cz. II.