Zmiany w doręczaniu pism klientom, którzy mają profil na PUE/eZUS
24 stycznia 2025
Klientom, którzy mają profil na PUE/eZUS i jednocześnie mają adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych, przekazujemy pisma (wymagające potwierdzenia nadania lub odbioru) na adres do doręczeń elektronicznych. Pismo, które wysyłamy na e-Doręczenia, przekazujemy również na profil klienta na PUE/ZUS. Jest ono umieszczone w skrzynce odbiorczej na liście dokumentów odebranych. Pisma te są oznaczone jako „pismo z ZUS na e-Doręczeniach”.
Zmieniły się również zasady dostępu do pism dla klientów, którzy nie mają adresu do doręczeń elektronicznych i jednocześnie umocowali pełnomocnika albo kilku pełnomocników do załatwiania spraw za pośrednictwem PUE/eZUS.
Jeśli klient (mocodawca) ma pełnomocnika, kierowane do niego pisma, które wymagają podpisania Urzędowego Potwierdzenia Odbioru (UPO), przekazujemy do odbioru na profil pełnomocnika. Dopiero po tym, jak pełnomocnik odbierze (podpisze UPO), jest ono widoczne na profilu PUE/eZUS klienta (mocodawcy).
Pisma, które nie wymagają potwierdzenia odbioru (podpisania UPO), tak jak dotychczas są widoczne na PUE/eZUS w skrzynce odbiorczej na liście dokumentów odebranych zarówno u klienta (mocodawcy), jak i u pełnomocnika.
Podstawa prawna
art. 71 ab ust. 1a ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 497 z późn. zm)