Ścieżka nawigacji

Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej mZUS dla Lekarza

Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej mZUS dla Lekarza

Zakład Ubezpieczeń Społecznych zobowiązuje się zapewnić dostępność aplikacji mobilnej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji mobilnej mZUS dla Lekarza (AndroidiOS).

  • Data publikacji aplikacji: 
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 

Stan dostępności cyfrowej

Aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • brak prawidłowej struktury treści lub poprawnej semantyki (iOS) na poszczególnych ekranach aplikacji ma również wpływ na nieprawidłową kolejność fokusu na jednym z ekranów,
  • nieprawidłowe anonsowanie dat dla technologii asystującej.

Błędy i nieprawidłowości będą sukcesywnie poprawiane w ramach modyfikacji serwisu.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Deklarację sporządzono: 
  • Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji: 

Deklarację sporządzono na podstawie oceny podmiotu zewnętrznego przeprowadzonej przez Uxeria Sp. z o.o. Wyniki badania przedstawia Raport z audytu aplikacja mZUS dla Lekarza.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością serwisu prosimy o kontakt:
Koordynator ds. dostępności ZUS Krzysztof Czechowski.
e-mail: dostepnosc@zus.pl
telefon: +48 22 667 15 04

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie aplikacji mobilnej lub elementu aplikacji mobilnej, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej (np. przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.).

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najpóźniej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Poinformuj nas o barierach w dostępności - złóż wniosek o zapewnienie dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub elementu aplikacji mobilnej wskazanej w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem osoba ta ma prawo do złożenia skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub elementu aplikacji mobilnej.

Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub elementu aplikacji mobilnej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.

Skarga powinna zawierać:

  • imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego skargę,
  • adres (wskazanie miejscowości, ulicy, nr domu i mieszkania) wnoszącego skargę,
  • treść skargi lub wniosku (treść może być wyrażona w sposób dowolny, przy czym istotne jest, aby można było na jej podstawie ustalić przedmiot skargi).

Skargę niezawierającą imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego skargę pozostawia się bez rozpoznania.

Skargę można złożyć pisemnie w każdej terenowej jednostce organizacyjnej ZUS oraz Centrali ZUS:

  • Centrala Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, ul. Szamocka 3,5; faks: +48 22 667 13 65
  • Wyszukiwarka jednostek ZUS
  • E-mail: cot@zus.pl

Skargę można złożyć też ustnie do protokołu (w tym przypadku protokół podpisany zostaje przez wnoszącego skargę oraz osobę przyjmującą zgłoszenie).

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności architektonicznej jest regularnie aktualizowany i dostępny na stronach wskazanych w poniższych linkach:

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Opis dostępności komunikacyjno-informacyjnej jest regularnie aktualizowany i dostępny na stronie:

Dostępność komunikacyjno-informacyjna.