Zgłoszenie do ubezpieczeń razem z wnioskiem o wpis do CEIDG
4 maja 2017
Razem z wnioskiem o wpis - CEIDG-1 możesz złożyć w urzędzie miasta, dzielnicy lub w gminie dokumenty:
- ZUS ZUA – żeby zgłosić się do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego,
- ZUS ZZA – żeby zgłosić się tylko do ubezpieczenia zdrowotnego,
- ZUS ZCNA – żeby zgłosić członków swojej rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego lub ich z niego wyrejestrować,
- ZUS ZIUA – żeby zgłosić zmianę swoich danych identyfikacyjnych jako osoby ubezpieczonej (np. nazwisko),
- ZUS ZWUA – żeby wyrejestrować się z ubezpieczeń.
Jeśli dokumentów tych nie dołączysz do wniosku CEIDG-1, musisz je przekazać do nas samodzielnie w ciągu 7 dni od dnia:
- rozpoczęcia prowadzenia działalności,
- powstania zmiany w Twoich danych,
- zaprzestania działalności gospodarczej.
Ważne!
Zmiany, które dotyczą tytułu do ubezpieczeń, rodzajów
ubezpieczeń oraz terminów ich powstania, zgłaszasz bezpośrednio do
nas. Zgłaszasz też u nas do ubezpieczeń pracowników oraz innych
ubezpieczonych (np. osoby współpracujące, zleceniobiorców).
Nadal nie musisz sporządzać ani przekazywać do nas dokumentów, które dotyczą Ciebie jako płatnika składek:
- ZUS ZFA – zgłoszenie płatnika,
- ZUS ZIPA – zmiana danych identyfikacyjnych,
- ZUS ZAA – adresy prowadzenia działalności gospodarczej,
- ZUS ZBA – informacja o rachunkach bankowych,
- ZUS ZWPA – wyrejestrowanie płatnika.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 25
września 2015 r. o zmianie ustawy o swobodzie działalności
gospodarczej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015 r. poz. 1893).