Aby móc pracować w aplikacji ePłatnik należy mieć nadane uprawnienia do roli płatnika oraz aktywować aplikację dla tego płatnika. Funkcja aktywacji dostępna jest w widoku ogólnym dostępnym dla każdego użytkownika lub w widoku płatnika składek. W momencie aktywacji ePłatnika pobierane są aktualne dane identyfikacyjne i ewidencyjne płatnika z systemu ZUS widoczne w kartotece płatnika (Kartoteka płatnika) oraz kartoteki aktualnie zgłoszonych ubezpieczonych (Kartoteka ubezpieczonego).
Aby aktywować ePłatnika należy:
1. | Przejść do widoku ogólnego portalu. |
2. | Wybrać pozycję menu Aktywacja ePłatnika dostępną pod zakładką Ustawienia/Konfiguracja profilu. |
3. | Zostanie wyświetlona lista płatników, do których użytkownik ma nadane uprawnienia. |
4. | Wskazać płatnika, który w kolumnie "Aktywny ePłatnik" ma znacznik wyłączony i nacisnąć przycisk "Aktywuj ePłatnika". |

Proces aktywacji przeprowadzany jest tylko raz. Jeżeli wielu użytkowników ma nadane uprawnienia do roli płatnika, to aktywacji dokonuje tylko jeden z nich.
Jeżeli użytkownik ma nadane uprawnienia do obsługi kilku płatników, to proces aktywacji należy przeprowadzić dla każdego z nich.
|