|
Korzystanie z formularzy |
Użytkownik zalogowany do aplikacji ma możliwość utworzenia dokumentu oraz wysłania go do ZUS drogą elektroniczną. Dokument tworzony jest przy użyciu formularzy elektronicznych. W portalu NPI jest obecnie dostęp do kilkudziesięciu wzorów dokumentów, podzielonych i uszeregowanych w zależności od kontekstu, w którym pracuje użytkownik. Dostępne przyciski Na każdym z formularzy elektronicznych dostępne są następujące przyciski:
Ponadto użytkownik ma możliwość poruszania się po poszczególnych stronach za pomocą zakładek znajdujących się w lewej górnej części formularza. Ostatnia strona formularza zawsze zawiera listę błędów zaistniałych podczas wypełniania pól formularza.
Pola obowiązkowe do wypełnienia Pola na formularzu można podzielić na takie, które są obowiązkowe do wypełnienia oraz takie które można wypełnić, natomiast nie jest to konieczne dla zachowania poprawności dokumentu.
Pola bezwzględnie wymagane do wypełnienia są podświetlone na zielono. Pola, które można wypełnić dodatkowo są zaznaczone kolorem białym. W celu sprawdzenia poprawności wypełnienia pól, należy na formularzu wybrać przycisk Sprawdź - wszystkie pola które są bezwzględnie wymagane do uzupełnienia zostaną podświetlone na czerwono. Ponadto, każdorazowo po najechaniu kursorem w błędne pole wyświetlony jest dymek informujący o charakterze błędu.
Pełna lista błędów jest zawsze prezentowana w ostatniej zakładce na formularzu - Uwagi i błędy
W aplikacji występują dwa typy błędów:
Błąd zwykły jest oznaczony na liście symbolem Błąd krytyczny oznaczony jest na liście symbolem
Dwukrotne kliknięcie w pozycję na liście błędów spowoduje automatyczne otwarcie strony, na której znajduje się błędnie wypełnione pole - jest ono dodatkowo wzięte w czerwoną ramkę.
Formularz dodatkowo udostępnia użytkownikowi podpowiedzi do każdego z pól na formularzu. Najechanie kursorem na niewypełnione pole powoduje wyświetlenie dymka zawierającego podpowiedź co do charakteru danych wymaganych w danym polu.
|