|
Salda miesięczne |
W zakładce „Płatnika” w menu „Panel płatnika”, prezentowana jest sekcja „Salda miesięczne”. Przedstawia ona salda dla zalogowanego płatnika. Salda prezentowane są od miesiąca, w którym została udostępniona ta funkcjonalność dla danego płatnika składek.
W oknie prezentowane są salda na koncie w podziale na maksymalnie cztery podkonta związane z poszczególnymi funduszami oraz w postaci zgrupowanej, oznaczonej jako „Ogółem”:
Poszczególne fundusze prezentowanie są jedynie w przypadku gdy płatnik odprowadza na nie składki. Zakładka „Ogółem” prezentowana jest w przypadku, gdy istnieje co najmniej jeden z funduszy. Dane „Ogółem” przedstawiają wartości sumę sald dla wszystkich funduszy. <Zakres> określa zakres deklaracji których dotyczy saldo.
Okno prezentuje salda na koniec zamkniętego miesiąca kalendarzowego, w ujęciu właściwym dla danego płatnika.
Salda prezentowane są na dany fundusz, gdy dokonywane są rozliczenia z tytułu składek na dane ubezpieczenie (fundusz), za ostatnich 12 miesięcy – nie wcześniej niż od udostępnienia tej funkcjonalności płatnikowi. W przypadku okna „Ogółem”, prezentowane są salda w postaci sumy wartości wszystkich istniejących funduszy.
Saldo WN wskazuje kwotę, która jest zadłużeniem z tytułu nieopłaconych składek na wskazany dzień, a saldo MA informuje o kwocie nienależnie opłaconych składek.
Saldo WN dotyczy nieopłaconych należności z tytułu składek, od których należne są odsetki za zwłokę od dnia następującego po dniu upływu terminu płatności składek do dnia dokonania wpłaty (włącznie z tym dniem).
Użytkownik (płatnik składek) ma możliwość złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek za pomocą przycisku „Złóż wniosek RWN”. Zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek może być jednak wydane, gdy konto płatnika składek nie wykazuje zadłużenia – salda WN wykazują wartość 0.
|