|
Tworzenie nowego wniosku DS-D/DS-O/DS-R/DS-S |
Wniosek DS o ustalenie prawa do świadczenia dobry start można utworzyć i złożyć jedynie za pomocą kreatora. System nie umożliwia ręcznego wypełnienia formularza.
Kreator wniosków DS jest dostępny na zakładkach: Ogólny, Ubezpieczony, Świadczeniobiorca. Kreator umożliwia złożenie następujących wniosków:
Kreator umożliwia utworzenie wniosków:
Po uruchomieniu Kreatora prezentowany jest ekran powitalny z niezbędnymi informacjami nt. świadczenia dobry start.
Kreator umożliwia złożenie następujących typów wniosków:
W zależności od wyboru roli wnioskodawcy, kreator utworzy jeden dokument określonego typu.
Należy zaznaczyć odpowiedni rodzaj wniosku i nacisnąć przycisk ”Dalej”.
DS-R
1. Aby przejść do 1 kroku należy nacisnąć przycisk "Dalej".
2. W wyświetlonym oknie, w sekcji Dane wniosku należy wybrać odpowiednią opcję w polu "Składam wniosek o świadczenie dobry start na rok szkolny".
3. Po wprowadzeniu/zmianie danych w poszczególnych sekcjach, aby przejść do 2 kroku należy nacisnąć przycisk "Dalej".
4. W wyświetlonym oknie pojawią się trzy sekcje w zakresie:
5. Po wprowadzeniu/zmianie danych w poszczególnych sekcjach, aby przejść do 3 kroku należy nacisnąć przycisk "Dalej".
6. W wyświetlonym oknie należy dodać dane dzieci, których dotyczy wniosek. Nowe dane należy dodać poprzez naciśnięcie przycisku "Dodaj dziecko" bądź "Wybierz dziecko". Przycisk "Edytuj" umożliwia edycję istniejących danych, a "Usuń" usunięcie istniejących danych.
7. W wyświetlonym oknie należy zapoznać się z treścią pouczenia i zaakceptować oświadczenia, a następnie nacisnąć przycisk "Dalej".
8. Ostatni krok kreatora przedstawia podsumowanie tworzonego wniosku, do którego istnieje możliwość dodania załączników (poprzez przycisk "Dodaj załącznik" w sekcji Załączniki). Aby poprawić/zmienić wprowadzone wcześniej dane należy cofnąć się do poprzednich kroków kreatora korzystając z przycisku "Wstecz". Przegląd wprowadzonych danych umożliwia kliknięcie przycisku "Podgląd". Aby wysłać wniosek DS-R należy wybrać przycisk "Podpisz i wyślij"
W przypadku naciśnięcia przycisku "Dodaj załącznik" zostanie wyświetlone odrębne okno, w którym należy wskazać plik oraz określić rodzaj załącznika wybierając odpowiednią wartość z dostępnej listy. Dla każdego dodawanego załącznika obowiązkowe jest określenie jego rodzaju
9. Przeglądany wniosek można wydrukować poprzez przycisk "Drukuj"
10. Po naciśnięciu przycisku "Podpisz i wyślij" zostanie wyświetlone okno wyboru rodzaju podpisu. Wniosek może być podpisany:
DS-O
1. Aby przejść do 1 kroku należy nacisnąć przycisk "Dalej".
2. W wyświetlonym oknie, w sekcji Dane wniosku należy wybrać odpowiednie opcje w polu "Składam wniosek o świadczenie dobry start na rok szkolny" oraz "Składam wniosek na dziecko/dzieci jako".
3. Po wprowadzeniu/zmianie danych w poszczególnych sekcjach, aby przejść do 2 kroku należy nacisnąć przycisk "Dalej".
4. W wyświetlonym oknie pojawią się trzy sekcje w zakresie:
5. Po wprowadzeniu/zmianie danych w poszczególnych sekcjach, aby przejść do 3 kroku należy nacisnąć przycisk "Dalej".
6. W wyświetlonym oknie należy dodać dane dzieci, których dotyczy wniosek. Nowe dane należy dodać poprzez naciśnięcie przycisku "Dodaj dziecko" bądź "Wybierz dziecko". Przycisk "Edytuj" umożliwia edycję istniejących danych, a "Usuń" usunięcie istniejących danych.
7. W wyświetlonym oknie należy zapoznać się z treścią pouczenia i zaakceptować oświadczenia, a następnie nacisnąć przycisk "Dalej".
8. Ostatni krok kreatora przedstawia podsumowanie tworzonego wniosku, do którego istnieje możliwość dodania załączników (poprzez przycisk "Dodaj załącznik" w sekcji Załączniki). Aby poprawić/zmienić wprowadzone wcześniej dane należy cofnąć się do poprzednich kroków kreatora korzystając z przycisku "Wstecz". Przegląd wprowadzonych danych umożliwia kliknięcie przycisku "Podgląd". Aby wysłać wniosek DS-O należy wybrać przycisk "Podpisz i wyślij".
W przypadku naciśnięcia przycisku "Dodaj załącznik" zostanie wyświetlone odrębne okno, w którym należy wskazać plik oraz określić rodzaj załącznika wybierając odpowiednią wartość z dostępnej listy. Dla każdego dodawanego załącznika obowiązkowe jest określenie jego rodzaju.
9. Przeglądany wniosek można wydrukować poprzez przycisk "Drukuj".
10. Po naciśnięciu przycisku "Podpisz i wyślij" zostanie wyświetlone okno wyboru rodzaju podpisu. Wniosek może być podpisany:
DS-S1. Aby przejść do 1 kroku należy nacisnąć przycisk "Dalej".
2. W wyświetlonym oknie, w sekcji Dane wniosku należy wybrać odpowiednie opcje w polach "Składam wniosek o świadczenie dobry start na rok szkolny" oraz "Składam wniosek na siebie jako":
3. Po wprowadzeniu/zmianie danych w poszczególnych sekcjach, aby przejść do 2 kroku należy nacisnąć przycisk "Dalej".
4. W wyświetlonym oknie pojawią się trzy sekcje w zakresie:
5. Po wprowadzeniu/zmianie danych w poszczególnych sekcjach, aby przejść do 3 kroku należy nacisnąć przycisk "Dalej".
6. W wyświetlonym oknie pojawią się trzy sekcje w zakresie:
7. W wyświetlonym oknie należy zapoznać się z treścią pouczenia i zaakceptować oświadczenia, a następnie nacisnąć przycisk "Dalej".
8. Ostatni krok kreatora przedstawia podsumowanie tworzonego wniosku, do którego istnieje możliwość dodania załączników (poprzez przycisk "Dodaj załącznik" w sekcji Załączniki). Aby poprawić/zmienić wprowadzone wcześniej dane należy cofnąć się do poprzednich kroków kreatora korzystając z przycisku "Wstecz". Przegląd wprowadzonych danych umożliwia kliknięcie przycisku "Podgląd". Aby wysłać wniosek DS-S należy wybrać przycisk "Podpisz i wyślij".
W przypadku naciśnięcia przycisku "Dodaj załącznik" zostanie wyświetlone odrębne okno, w którym należy wskazać plik oraz określić rodzaj załącznika wybierając odpowiednią wartość z dostępnej listy. Dla każdego dodawanego załącznika obowiązkowe jest określenie jego rodzaju.
9. Przeglądany wniosek można wydrukować poprzez przycisk "Drukuj".
10. Po naciśnięciu przycisku "Podpisz i wyślij" zostanie wyświetlone okno wyboru rodzaju podpisu. Wniosek może być podpisany:
DS-D1. Aby przejść do 1 kroku należy nacisnąć przycisk "Dalej".
2. W wyświetlonym oknie pojawią się trzy sekcje w zakresie:
3. Po wprowadzeniu/zmianie danych w poszczególnych sekcjach, aby przejść do 2 kroku należy nacisnąć przycisk "Dalej".
4. W wyświetlonym oknie pojawią się dwie sekcje w zakresie:
5. Po wprowadzeniu/zmianie danych w poszczególnych sekcjach, aby przejść do 3 kroku należy nacisnąć przycisk "Dalej".
6. W wyświetlonym oknie należy dodać dane dzieci, których dotyczy wniosek. Nowe dane należy dodać poprzez naciśnięcie przycisku "Dodaj dziecko" bądź "Wybierz dziecko". Przycisk "Edytuj" umożliwia edycję istniejących danych, a "Usuń" usunięcie istniejących danych.
7. W wyświetlonym oknie należy zapoznać się z treścią pouczenia i zaakceptować oświadczenia, a następnie nacisnąć przycisk "Dalej".
8. Ostatni krok kreatora przedstawia podsumowanie tworzonego wniosku, do którego istnieje możliwość dodania załączników (poprzez przycisk "Dodaj załącznik" w sekcji Załączniki). Aby poprawić/zmienić wprowadzone wcześniej dane należy cofnąć się do poprzednich kroków kreatora korzystając z przycisku "Wstecz". Przegląd wprowadzonych danych umożliwia kliknięcie przycisku "Podgląd". Aby wysłać wniosek DS-D należy wybrać przycisk "Podpisz i wyślij".
W przypadku naciśnięcia przycisku "Dodaj załącznik" zostanie wyświetlone odrębne okno, w którym należy wskazać plik oraz określić rodzaj załącznika wybierając odpowiednią wartość z dostępnej listy. Dla każdego dodawanego załącznika obowiązkowe jest określenie jego rodzaju.
9. Przeglądany wniosek można wydrukować poprzez przycisk "Drukuj".
10. Po naciśnięciu przycisku "Podpisz i wyślij" zostanie wyświetlone okno wyboru rodzaju podpisu. Wniosek może być podpisany:
|