|
Potwierdzenia - emerytury i renty |
1.1.1 Potwierdzenia - emerytury i renty
Okno „Potwierdzenia - emerytury i renty” prezentuje wystawione dla Ubezpieczonego potwierdzenia z danymi z ZETO.
Dane są prezentowane na liście „Potwierdzenia”. Dostępne są następujące informacje:
W oknie dostępne są następujące funkcje:
Możliwe statusy dla potwierdzeń:
1.1.1.1 Tworzenie dokumentu potwierdzenia z danymi ZETO
Okno „Moje dane - Potwierdzenia” prezentuje Kreatora dokumentu Potwierdzenia.
Po kliknięciu na przycisk „UTWÓRZ NOWY” Użytkownik przejdzie do tworzenia nowego potwierdzenia. Poniżej przedstawiono okno Kreatora potwierdzeń dla profilu „Ubezpieczony”. Ekran Utwórz nowe potwierdzenie.
Dostępne pola w formularzu:
W oknie dostępne są następujące funkcje:
Klient PUE ma możliwość na ekranie odznaczyć i zaznaczyć checkboxy poprzez przycisk „ZAZNACZ/ODZNACZ WSZYSTKO” lub zaznaczyć tylko wybrane checkboxy pojedynczo w nie klikając. Gdy zaznaczono sekcję z kalendarzem, należy uzupełnić wybór dat. Zmiana zaznaczeń checkboxów jest automatycznie zapisywana przy wejściu w podgląd i w ten sposób określamy aktualny zakres danych, jaki ma być widoczny na Potwierdzeniu. 1.1.1.2 Wznowienie edycji potwierdzenia z danymi ZETO
Dalsza obsługa analogicznie, jak w sekcji Potwierdzenia - ubezpieczenia - Wznowienie edycji potwierdzenia 1.1.1.3 Usuwanie widoczności potwierdzenia z danymi ZETO
Dalsza obsługa analogicznie, jak w sekcji Potwierdzenia - ubezpieczenia - Usuwanie widoczności potwierdzenia 1.1.1.4 Wysłanie dokumentu potwierdzenia z danymi ZETO na e-mail
Dalsza obsługa analogicznie, jak w sekcji Potwierdzenia - ubezpieczenia - Wysłanie dokumentu potwierdzenia na e-mail 1.1.1.5 Zapisanie i pobieranie potwierdzenia z danymi ZETO
Dalsza obsługa analogicznie, jak w sekcji Potwierdzenia - ubezpieczenia - Zapisanie i pobieranie potwierdzenia 1.1.1.6 Podgląd potwierdzenia z danymi ZETO
Dalsza obsługa analogicznie, jak w sekcji Potwierdzenia - ubezpieczenia - Podgląd potwierdzenia
1.1.2 Portal Weryfikacji Potwierdzeń
W ramach Portalu Weryfikacji Potwierdzeń Użytkownik ma dostęp bez uwierzytelniania (logowania) do wyszukiwania danych o Potwierdzeniach i zatwierdzenia ich autentyczności. Portal Weryfikacji Potwierdzeń jest dostępny dla każdej strony trzeciej (Instytucje, Banki, etc.), która może dokonać weryfikacji potwierdzeń wydanych przez Zakład Klientom PUE. Portal umieszczony jest na stronie głównej https://www.zus.pl/portal/riu/riuPortalWeryfPotw.npi.
Nie jest wymagana specjalna rola do zalogowania. Użytkownikowi, po wpisaniu adresu w przeglądarce internetowej otwiera się okno „Wyszukiwarka potwierdzeń”. Pod nagłówkiem okna są objaśnienia usługi wyszukiwania potwierdzeń dla strony trzeciej. W celu uwierzytelnienia strony weryfikującej, Użytkownik wprowadza informacje z wcześniej wygenerowanego dokumentu potwierdzenia, tj.:
następnie przyciskiem „Wyszukaj potwierdzenie” system sprawdza istnienie w bazie podanego znaku pisma.
W kolejnym oknie weryfikacyjnym odpowiadamy na zadane przez system pytanie oraz podajemy dane z jednego numeru identyfikacyjnego (lub wszystkich) z dokumentu (Rola Ubezpieczony/Świadczeniobiorca: PESEL/DOWÓD TOŻSAMOŚCI; Rola Płatnik: NIP/REGON), następnie przepisujemy znaki widoczne w mechanizmie CAPTCH’a. Przykładowy widok wg roli Ubezpieczony/Świadczeniobiorca:
Przyciskiem „WERYFIKUJ I POBIERZ POTWIERDZENIE” system weryfikuje poprawność wszystkich danych. Po poprawnym wyszukaniu danych, „POTWIERDZENIE” zostanie odnalezione i wyświetlone w formacie PDF. Poniżej przykładowy dokument potwierdzenia:
Użytkownik może porównać oba dokumenty (papierowy i pdf). Dokument z potwierdzeniem po zweryfikowaniu można zamknąć. |