Odblokowanie kanału dostępu


 

Użytkownik ma możliwość samodzielnego odblokowania zablokowanego wcześniej profilu. W tym celu jest wymagany certyfikat kwalifikowany.

 

Aby przystąpić do procedury odblokowania profilu należy:

1. Wybrać link „> Odblokuj profil” znajdujący się pod komunikatem informującym o blokadzie. Aplikacja wyświetla okno:

 

RIUodblokowanie_dostepu_do_profilu

2. Po wyświetleniu przez aplikację okna „Odblokowanie dostępu do profilu” należy poczekać aż certyfikat zostanie wczytany, po czym nacisnąć przycisk „PODPISZ OŚWIADCZENIE”.

 

riu_podpisz_oswiadczenie

3. Podpisać oświadczenie za pomocą przycisku [PODPISZ OŚWIADCZENIE].

 

RIU_certyfikat_pin

 

warningW przypadku gdy użytkownik nie dysponuje podpisem elektronicznym, odblokowania może dokonać pracownik ZUS. W tym celu należy udać się do najbliższej jednostki TJO z dowodem osobistym.

 

W przypadku powodzenia odblokowaniu profilu aplikacja informację „Twój profil został odblokowany. Możesz teraz zalogować się do portalu.”:

 

RIU_Odblokowanie_dostepu_skces