Błąd zaufania

Błąd zaufania występuje w przypadku próby zalogowania na profil, który nie został wcześniej zaufany.


Aby zalogować się do Nowego Portalu Informacyjnego użytkownik musi posiadać profil, który został wcześniej zaufany. W przypadku próby zalogowania do profilu, który nie został uprzednio zaufany aplikacja poinformuje o tym użytkownika.

RIU_blad_zaufania

 

warningW celu zaufania profilu należy udać się do najbliższej jednostki TJO albo potwierdzić swoją tożsamość poniższymi sposobami:

za pomocą profilu zaufanego ePUAP
za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego

W przypadku użytkowników Portalu będących przedsiębiorcami, profil można również zaufać za pośrednictwem portalu biznes.gov.pl uruchamiając wniosek płatnika składek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu.

W przypadku użytkowników będących lekarzami lub asystentami medycznymi, możliwe jest zaufanie profilu i zalogowanie do PUE za pośrednictwem aplikacji gabinetowej przy pomocy certyfikatu osobistego.