|
Rejestracja przy użyciu zaufanego profilu ePUAP - pomyślne podpisanie |
Jednym ze sposobów zarejestrowania profilu na portalu jest zaufanie go poprzez platformę ePUAP. W tym celu użytkownik musi posiadać aktywne konto na platformie. W celu zarejestrowania konta na portalu NPI należy: 1. W oknie Wybór sposobu logowania nacisnąć przycisk "Nie masz konta w PUE? Zarejestruj się".
2. W oknie "Wybór sposobu rejestracji" wybrać "Dla Ciebie"
3. Należy wybrać przycisk PROFIL ZAUFANY/LOGIN.GOV.PL
4. Nastąpi automatyczne przekierowanie na platformę ePUAP, do której należy się zalogować podając login i hasło.
5. Po zalogowaniu do platformy ePUAP, użytkownik zostaje przekierowany na stronę portalu, gdzie wyświetlana jest informacja o pomyślnym podpisaniu dokumentu. Użytkownik ma teraz możliwość zarejestrowania profilu na NPI. W tym celu należy na wyświetlonym oknie wybrać przycisk "Zarejestruj Profil".
6. Na formularzu rejestracji nowego profilu należy wypełnić sekcje związane z danymi identyfikacyjnymi, danymi kontaktowymi, oraz hasłem. Należy podać numer PESEL a w przypadku, gdy numer PESEL nie został nadany, należy podać rodzaj oraz serię i numer dokumentu tożsamości. Numer NIP uzupełnia się tylko wtedy, gdy osoba jest jednocześnie płatnikiem składek.
7. Następnie należy ustawić hasło do konta.
8. Aby zaakceptować regulamin należy zapoznać się z Regulaminem.
• Zaznaczyć pierwszy check-box: - Zapoznałem się z Regulaminem* • Zaznaczenie drugiego check-boxa jest opcjonalne: - Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji dotyczącej ubezpieczeń społecznych i bieżącej działalności ZUS. • Następnie należy kliknąć w przycisk „Zarejestruj profil”
9. Po uzupełnieniu danych należy wybrać przycisk "Zarejestruj profil". Aplikacja wyświetla informację o poprawnym zakończeniu rejestracji nowego profilu. Na adres e-mail lub numer telefonu komórkowego, podanego w czasie rejestracji, zostaje wysłana informacja z loginem do nowo utworzonego profilu.
|