Zgłoszenie Płatnika Składek

Funkcja Zgłoszenie Płatnika Składek umożliwia zgłoszenie się do ubezpieczeń jako płatnik składek.


 

Osoba ubezpieczona w ZUS ma możliwość zgłoszenia do ubezpieczeń nani. W tym celu ubezpieczony musi dodatkowo zgłosić się do ZUS jako płatnik składek.

 

Aby zgłosić się do ubezpieczeń jako płatnik składek wymagane jest wypełnienie odpowiedniego formularza. W tym celu należy:

1. Zalogować się do aplikacji ePłatnik i wybrać z menu bocznego opcję "Zgłoszenie Płatnika składek".


warning Funkcjonalność aplikacji ePłatnik dostępna jest wyłącznie dla płatników, którzy wcześniej byli zgłoszeni do ZUS w roli płatnika składek. W przeciwnym razie dokument ZUS ZFA powinien być dostarczony do ZUS w formie papierowej, a po zarejestrowaniu go w systemie ZUS będzie możliwość aktywacji aplikacji ePłatnik i wysyłania pozostałych dokumentów.


 

OBWZgloszenie_do_ubezpieczen

 

2. Kolejnym krokiem jest prawidłowe uzupełnienie formularza ZUS ZFA (otwarcie formularza za pomocą przycisku "Wypełnij formularz ZUS ZFA"). Formularz ten umożliwia zgłoszenie się do ZUS jako płatnik składek. Wypełniony formularz należy następnie przesłać do ZUS. Można to zrobić na dwa sposoby:

w formie elektronicznej, za pomocą przycisku "Wyślij formularz ZUS ZFA" znajdującego się na oknie - opcja ta jest dostępna po prawidłowym wypełnieniu formularza, mogą z niej skorzystać osoby dysponujące podpisem elektronicznym,
w formie papierowej - należy wydrukować prawidłowo uzupełniony formularz a następnie złożyć go w oddziale lub inspektoracie ZUS właściwym ze względu na miejsce zamieszkania.

 

3. Po przetworzeniu przesłanego formularza przez ZUS w aplikacji pojawi się dodatkowa zakładka "Płatnik" - będzie ona widoczna na pasku zakładek w górnej części okna. Jej obecność umożliwi uruchomienie aplikacji ePłatnik.

 

4. Po uruchomieniu aplikacji można dokonać zgłoszenia niani do ubezpieczeń.