|
ER-WUEG - Wniosek pracodawcy o ustalenie okresów uprawniających do emerytury dla potrzeb urlopu energetycznego lub urlopu górniczego dla branży górnictwa węgla brunatnego |
Formularz ER-WUEG jest wnioskiem składanym przez Płatnika do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w celu ustalenia okresów uprawniających do emerytury dla potrzeb urlopu energetycznego lub urlopu górniczego dla branży górnictwa węgla brunatnego.
Po utworzeniu dokumentu, uzupełnieniu go danymi i po udanej weryfikacji formularz będzie gotowy do wysłania.
Więcej informacji dotyczących pracy z formularzami można uzyskać w rozdziale Korzystanie z formularzy.
Wniosek może być tworzony w dwóch trybach:
Jeżeli dla wybranego Ubezpieczonego brak jest dokumentów typu Wniosek ER-WUEG wówczas system otwiera formularz wniosku ER-WUEG z zaznaczonym checkboxem „Wniosek” i wniosek jest tworzony w trybie Wniosek.
Jeżeli dla wybranego Ubezpieczonego jest już utworzony Wniosek ER-WUEG, wówczas system otwiera formularz wniosku ER-WUEG w trybie Korekta wniosku z zaznaczonym checkboxem „Korekta”.
Pola, dla których użytkownik zmienił wartość we wniosku w trybie „Korekta wniosku” są wyróżniane graficznie na formularzu poprzez automatyczne zaznaczenie pola „Korekta” typu checkbox przy zmienianym polu.
Sortowanie okresów składkowych i nieskładkowych
W formularzu ER-WUEG Płatnik dodaje dane dotyczące okresów składkowych i nieskładkowych wybranego do wniosku Ubezpieczonego. Po zapisaniu zmian, zamknięciu formularza i ponownym otwarciu, Okresy składkowe i nieskładkowe będą uporządkowane / posortowane względem wartości pola „Data końcowa okresu”.
Przenoszenie informacji o dokumentach potwierdzających okres
W formularzu ER-WUEG Płatnik może dodać nazwę i datę wydania dokumentu potwierdzającego dany okres. Nazwa i data wydania dokumentu przenoszą się do pola zbiorczego „Oświadczenie pracodawcy”, jeśli użytkownik zaznaczy pole typu checbox „Potwierdzam zgodność z oryginałem, poświadczoną kopią, odpisem.” przy polu „Data wydania dokumentu”.
Zaznaczone w powyższy sposób dokumenty są przenoszone, jako nazwa i data wydania do pola "Oświadczenie pracodawcy”.
Raport korekty
Raport korekty tworzy się w momencie utworzenia dokumentu wniosek ER-WUEG w trybie „Korekta wniosku” i zapisuje się automatycznie jako załącznik w formacie .pdf do wniosek ER-WUEG utworzony w trybie Korekta wniosku. Raport korekty jest widoczny jako załącznik „raport_korekty_ddmmrrrr.pdf” w widokach: SZCZEGÓŁY DOKUMENTU.
Raport zawiera informacje o zmienionych wartościach w polach formularza w postaci podanych osobno dla każdej z sekcji formularza ER-WUEG, np.:
|