ER-WUEG - Wniosek pracodawcy o ustalenie okresów uprawniających do emerytury dla potrzeb urlopu energetycznego lub urlopu górniczego dla branży górnictwa węgla brunatnego

 

Formularz ER-WUEG jest wnioskiem składanym przez Płatnika do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w celu ustalenia okresów uprawniających do emerytury dla potrzeb urlopu energetycznego lub urlopu górniczego dla branży górnictwa węgla brunatnego.

 

Po utworzeniu dokumentu, uzupełnieniu go danymi i po udanej weryfikacji formularz będzie gotowy do wysłania.

 

Więcej informacji dotyczących pracy z formularzami można uzyskać w rozdziale Korzystanie z formularzy.

 

Wniosek może być tworzony w dwóch trybach:

  • Wniosek
  • Korekta wniosku

 

Jeżeli dla wybranego Ubezpieczonego brak jest dokumentów typu Wniosek ER-WUEG wówczas system otwiera formularz wniosku ER-WUEG z zaznaczonym checkboxem „Wniosek” i wniosek jest tworzony w trybie Wniosek.

 

ER-WUEG-tryb-wniosku

 

Jeżeli dla wybranego Ubezpieczonego jest już utworzony Wniosek ER-WUEG, wówczas system otwiera formularz wniosku ER-WUEG w trybie Korekta wniosku z zaznaczonym checkboxem „Korekta”.

 

ER-WUEG-tryb-korekty

 

Pola, dla których użytkownik zmienił wartość we wniosku w trybie „Korekta wniosku” są wyróżniane graficznie na formularzu poprzez automatyczne zaznaczenie pola „Korekta” typu checkbox przy zmienianym polu.

 

ER-WUEG-tryb-korekty-zmiana

Sortowanie okresów składkowych i nieskładkowych

 

W formularzu ER-WUEG Płatnik dodaje dane dotyczące okresów składkowych i nieskładkowych wybranego do wniosku Ubezpieczonego. Po zapisaniu zmian, zamknięciu formularza i ponownym otwarciu, Okresy składkowe i nieskładkowe będą uporządkowane / posortowane względem wartości pola „Data końcowa okresu”.

 

Przenoszenie informacji o dokumentach potwierdzających okres

 

W formularzu ER-WUEG Płatnik może dodać nazwę i datę wydania dokumentu potwierdzającego dany okres. Nazwa i data wydania dokumentu przenoszą się do pola zbiorczego „Oświadczenie pracodawcy”, jeśli użytkownik zaznaczy pole typu checbox „Potwierdzam zgodność z oryginałem, poświadczoną kopią, odpisem.” przy polu „Data wydania dokumentu”.

 

ER-WUEG-potwierdzenie-oswiadczenie

 

Zaznaczone w powyższy sposób dokumenty są przenoszone, jako nazwa i data wydania do pola "Oświadczenie pracodawcy”.

 

ER-WUEG-tryb-korekty-zmiana

 

Raport korekty

 

Raport korekty tworzy się w momencie utworzenia dokumentu wniosek ER-WUEG w trybie „Korekta wniosku” i zapisuje się automatycznie jako załącznik w formacie .pdf do wniosek ER-WUEG utworzony w trybie Korekta wniosku. Raport korekty jest widoczny jako załącznik „raport_korekty_ddmmrrrr.pdf” w widokach: SZCZEGÓŁY DOKUMENTU.

 

ER-WUEG-raport-korekty

 

Raport zawiera informacje o zmienionych wartościach w polach formularza w postaci podanych osobno dla każdej z sekcji formularza ER-WUEG, np.:

Sekcja Dane pracownika, którego dotyczy wniosek
Nazwa pola PESEL
Było 12*********
Jest 62*********
Nazwa pola Data urodzenia
Było 06******
Jest 06******
Nazwa pola Inne używane nazwiska
Było
Jest KOWAL